Musik

I S:ta Clara kyrka är musiken ett av hjärtslagen. Vi sjunger dagligen lovsång i våra bönesamlingar samt på söndagens gudstjänster och inbjuder även till lunchmusik vissa vardagar. Här nedan hittar du mer om musiken i vår kyrka. Se även mer om vad som händer den kommande tiden i vår kalender här

Lovsång och tillbedjan

I våra gudstjänster och bönesamlingar har vi ofta mycket utrymme för lovsång och tillbedjan. Vi ser på lovsång och tillbedjan som en form av bön och att vi genom lovsången kan ära och lyfta upp Guds namn. I våra mässor sjunger vi både lovsånger och psalmer – ibland med orgel och ibland akustiskt eller med större komp.

Lunchmusik

Under lunchtid varje torsdag fylls vår kyrka av musik – alltifrån vispop och psalmer till klassisk musik på piano och orgel. Har du en stund över på din lunch eller vägarna förbi kyrkan?

Välkommen in för lunchmusik varje torsdag kl 12.00.

Dansa i högmässan

Precis som att vi kan uttrycka vår tacksamhet och längtan till Gud genom sång och musik kan vi göra det genom rörelse och dans. Lovsång kan även förmedla något av Guds hjärta till människor, och det är vår längtan att vi skulle få göra genom dans och rörelse. I vår högmässa bjuder vi ibland in till att vara med och dansa under ledning av Levi Blad.

Vill du vara med? Kontakta Levi Blad levi.blad@gmail.com